Discovering European identity
ERASMUS+ KA1
Erasmus+ KA1 Mobilita žáků v odborném vzdělávání a přípravě
PROJEKT „DISCOVERING EUROPEAN IDENTITY“
- registrační číslo: 2015-1-CZ01-KA102-012972
Tartu Kutsehariduskeskus z Estonska a Obchodní akademie Karviná, s. r. o. z České republiky jsou dvě školy, které se společně zapojily do programu Erasmus+ KA1 Mobilita žáků v odborné přípravě. Spolupráce probíhala ve dvouletém projektu v období 2015 – 2017 pod názvem „Discovering European Identity“ a navázala na úspěšný projekt, který se realizoval ještě v rámci programu Leonardo da Vinci „Not to be foreigners in Europa“.
Celkem dvanáct žáků Obchodní akademie Karviná, s. r. o. vyjelo na třítýdenní zahraniční stáž do Estonska. Šest žáků v prvním běhu a šest žáků v druhém běhu stáže. Prvního běhu stáže v termínu od 25. lednado 23. února 2016 se zúčastnili Jakub Balázs, Adéla Dessewffy, Karolína Kováčová, Karolína Slabová, Sabina Suchanková a Monika Uhlíková. Druhého běhu od 9. října do 29. října 2016 se zúčastnili Petr Pánek, Sandra Raiskupová, Nicole Rapantová, Denisa Szeligová, Gabrielea Tomková a Nelly Vlachopulosová. Žáci pracovali ve velkých obchodních centrech Selver, Eedeni Maksimarket, Lounakeskus Maksimarket a Kvartal ve městě Tartu. Seznámili se s chodem a organizací obchodního centra, osvojili si dovednosti na úrovni středního managementu. Získali nejen nové pracovní dovednosti, ale také se zdokonalili v cizím jazyce, kdy dorozumívacím jazykem byla angličtina. Součástí stáže je i poznání hostitelské země. V rámci doprovodného programu se seznámili s kulturními, historickými a přírodními památkami země. Navštívili hlavní město Tallinn, Pärnu a Narva. Měli možnost poznat život v partnerské zemi v rámci projektových setkání.
Během programu bylo využito nástrojů Evropské Unie pro transparentnost a uznávání dovedností a kvalifikací. Žáci obdrželi Europass Mobility. V rámci ECVET – Evropský systém kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu byla vytvořena ve spolupráci s partnerskou školou jednotka učení, kde je přesně definováno, jaké dovednosti a kompetence si žáci během zahraniční stáže osvojili. Budoucí zaměstnavatel na domácím i zahraničním trhu práce tak přesně ví, co může od absolventa stáže očekávat a požadovat.